Ovogodišnje izdanje festivala Primavera Sound u Barseloni još jednom je potvrdilo status jednog od najuzbudljivijih muzičkih događaja u Evropi.
U zagrljaju Mediterana, na betonskom kompleksu koji se na zalasku sunca pretvara u sanjivu razglednicu, hiljade fanova uživale su u spektakularnim nastupima svojih muzičkih idola. Izdvojiti samo pet bilo je teško, ali ovi izvođači su, bez dileme, obeležili festival.
Charli XCX
Charli XCX je još jednom dokazala da je na vrhuncu moći. Nastupila je kao zvezda večeri, potpuno posvećena albumu „Brat“, sa setlistom koja je ignorisala čak i viralne hitove iz prošlosti poput “Party 4 U”. Na sceni je bila sama, ponekad sa čašom vina u ruci, uz povremeno pojavljivanje Troye Sivana, obučena u donji veš i naočare, uz povike da je pijana.
Iako deluje haotično, sve je delovalo savršeno prirodno — Charli je suvereno vladala binom bez ijednog pokušaja da se dopadne. Samo stav, beat i čista pop karizma. Njeni novi hitovi zvučali su kao instant klasici, a publika je znala svaku reč. Bio je to haos, ali onaj u kojem želiš da ostaneš.
Sabrina Carpenter
Sabrina Carpenter je sa sobom donela duh američkih arena, ali ga je uspešno prepakovala za evropski open-air kontekst. Osvežen setlistom i premijerom pesme “Manchild”, njen nastup je bio miks glamura i neozbiljnosti. Između dve pesme je zaplesala na “Pony”, ispalila majice iz topa i konstantno flertovala s publikom.
Završila je, naravno, uz “Espresso”, koja je odzvanjala u glasovima hiljada prisutnih, dok su reflektori klizili po moru. Zvezda u usponu? Više ne. Sada već etablirana kraljica popa.
FKA Twigs
FKA twigs je napravila nešto sasvim drugačije. Njen nastup je izgledao kao umetnička instalacija u pokretu. Spoj savremenog plesa, svetlosnih efekata i apstraktne estetike transformisao je festival u ličnu pozornicu. Nije mnogo pričala, ali je svaka pokret i svaki ton imao značenje. Pesme poput “Cellophane” su delovale kao molitve iz budućnosti, a publika je bila tiha, gotovo hipnotisana. Bila je to lekcija iz performansa, daleko od TikTok generacije i blizu umetničkog savršenstva.
Chappell Roan
Chappell Roan je nastup pretvorila u manifestaciju čiste emocije. Nastupila je ispred bine stilizovane kao zli dvorac, a publika — koja je brojala više od 60.000 ljudi — bila je spremna na svaku suzu, smeh i plesni pokret. Otpevala je skoro ceo “The Rise And Fall Of A Midwest Princess”, dodala nove pesme, obradila Heart i svaku notu izvela kao da joj život zavisi od toga.
Kada je pustila suzu i rekla da nas voli, nije delovalo kao fraza. Delovalo je kao istina. Njeni hitovi su postali kolektivni urlik jedne generacije. “Hot To Go!” više nije pesma, to je ritual.
Jamie XX
Jamie xx je pretvorio jedno veče festivala uz audio-vizuelnu magiju. Njegov set nije bio običan DJ nastup. Bio je to pažljivo tempiran ritmički doživljaj, u kojem su se zvučni talasi sudarali s laserskim zracima dok su ljudi igrali u transu. “Gosh” je otvorio nebo, a “Idontknow” naterao i one najumornije da još jednom zaplešu. Bilo je hladno, precizno, tehnički savršeno ali istovremeno intimno, moćno i katarzično. Jamie xx nije rekao mnogo, ali je rekao sve.
Ovogodišnja Primavera nije bila samo niz koncerata. Bila je dokaz da je pop muzika živa, raznovrsna i da na jednoj bini mogu postojati haos, umetnost, ironija i emocija u isto vreme. Ako je ikada postojao trenutak kada je festival definisao duh vremena, to je bio ovaj.