in ,

LOVE!LOVE! SlatkoSlatko

Dobar dan, pozitivo: Izbaci negativne misli iz glave

Kada se desi nešto loše, imaš tri izbora. Možeš dopustiti da te to definiše, uništi ili ojača.

Izbaciti negativne misli iz svoje glave je lakše reći nego učiniti, ali ovi „pokušaj i uveri se“ će ti pomoći da zadržiš optimističan stav, uprkos svemu.

Umesto: toga što ćeš obraćati pažnju na svoje nedostatke
Pokušaj: da sagledaš svoje mane iz pozitivnog ugla

Svi smo pomalo nesigurni i svi nešto želimo da sakrijemo od sveta, ali, evo, male tajne: te ‘mane’ su ono što nas čini lepim i jedinstvenim. Imaš ožiljke, jer se nisi predala; imaš pege, jer uživaš u vremenu provedenom na suncu; imaš strije, jer mnogo vežbaš da bi skinula kilograme. Svi ti fizički opisi služe kao odraz toga koliko si daleko dogurala u životu i ništa od toga nema nikakve veze sa vrednovanjem tvoje ličnosti. Budi ponosna na stvari zbog kojih odskačeš!

Umesto: da skrivaš uspeh
Pokušaj: da se razmećeš dobrim u svom životu

Da, postoje stvari poput zdravog hvalisanja. Ne ustručavaj se da slaviš pobede u svom životu – hvalisanje je način na koji možeš da pokažeš svoju vrednost i izraziš zahvalnost za veliki trud koji si uložila, i to je definitivno nešto što je vredno pomena. Takođe, drži oko na prijateljima koji se ne čine preterano srećnim zbog tvojih dostignuća. Bitno je da se okružiš ljudima koji mogu da te podignu, a ne onima zbog kojih ćeš biti potištena.

Umesto: potpunog izbegavanja društvenih mreža
Pokušaj: da pretvoriš društvene mreže u svoju prednost

Toliko se često pominje kako društvene mreže negativno utiču na naše samopouzdanje, ali istraživanja pokazuju da YouTube čini da se mladi osećaju bolje – konkretno, gledajući svoje omiljene ‘online’ ličnosti. Zapravo, mnogi od njih tvrde da imaju mnogo više poštovanja za te samouke zvezde, u poređenju sa holivudskim, pozivajući se na njihove prizemne stavove i umeća u stvaranju emotivnih veza sa svojom publikom, kao glavne razloge. Zato, samo napred, otvori se poput Zoellae ili Nigahigaa!

Umesto: iščekivanja najgoreg mogućeg ishoda
Pokušaj: da posmatraš situaciju objektivno

Verovanje u negativno-izvitoperene spekulacije nije samo gubljenje vremena – možeš zaustaviti sopstveni napredak tako što ćeš ga zakloniti svojim presudama i delovanjem pod tim mislima bez pokrića. Nije bitno čak i ako stvari ne ispadnu onako kako si planirala. Samo formuliši svoj sledeći korak i nastavi da ‘razbijaš’. Prestani da kukaš o onome što bi moglo poći naopako i pusti razumnu stranu da govori. Drži stvari u svojim rukama.

Umesto: što ćeš plakati nad prosutim mlekom
Pokušaj: da se dobro nasmeješ svojim greškama

Smejanje je isceljujuće, redukuje mentalnu tenziju, opušta mišiće, a oslobađe i endorfin – sve ovo će ti pomoći da uploviš u optimističan mentalitet. Trik je da imaš pristup životu sa humorom. Pre nego što počneš konstantno da kukaš o svojim nevoljama, pokušaj da ubaciš malo zabave u svoje greške. Shvatićeš da se svaka situacija nad kojom se nasmeješ na kraju i ne čini toliko lošom.

Umesto: da odbijaš komplimente
Pokušaj: da prihvataš komplimente sa milinom

Možda se ne osećaš kao da ih zaslužuješ, ali odbijajući komplimente, ti ne samo da umanjuješ svoju vrednost – ti, takođe, stavljaš drugu osobu u neprijatnu poziciju. Nauči da ih prihvataš sa stilom i prihvati svoje pozitivne osobine. Kada ti sledeći put neko udeli kompliment, umesto da budeš odbojna, odgovori kratko i slatko sa „hvala“.

Umesto: što hodaš unaokolo namrštena
Pokušaj: da ulepšaš nečiji dan

Uvek treba da usrećuješ druge osobe. I ne samo to – čak i mali znak pažnje i ljubaznosti, poput pridržavanja vrata nekome, pričanja sa starijima u autobusu, ili pomaganja trudnici sa namirnicama, može ulepšati njihove živote. Možda će se tebi činiti kao mali gest, ali njima to može puno značiti. Kao bonus, osećaćeš se mnogo bolje jer si uradila dobro delo.

Umesto: razmišljanja o tome šta te čini nesrećnom
Pokušaj: da zapišeš stvari koje ti izmamljuju osmeh na lice

Pre nego što odeš na spavanje, svake večeri zapiši sve neverovatne stvari koje su ti se desile tog dana. I tako 12 meseci, zaredom. Sačuvaj ih, nije bitno koliko su velike ili male. A na kraju svake godine pregledaj sva ta sećanja. Veliki smo zagovornici ove metode, jer ona ne samo da služi kao lični dnevnik, već nas i podseća na sve pozitivne stvari u životu i donosi osećaj zahvalnosti. Možda zvuči bezveze, ali deluje.

Komentari

Ostavite odgovor

Loading…

0

Komentari

komentara