Generacija podstanara: Zbog čega milenijalsi ne kupuju stanove?

Danas se tradicionalna merila uspeha, poput posedovanja nekretnine i/ili automobila, smatraju zastarelim.

Istraživanja su potvrdila da milenijalsi, koji danas imaju od 30 do 35 godina, retko kupuju kuće, a još ređe automobile. Zapravo, ne kupuju ništa što iziskuje tako veliki trošak. U Sjedinjenim Državama, ljudi ispod 35 godina poznati su kao ‘generacija podstanara’.

Šta je dovelo do toga?

Neki sociolozi navode da je to zbog toga što mladi pate od finansijske krize. Oni su ljudi koji se boje ozbiljnih kredita. Ali to nije najvažniji razlog. Stvar je u tome što se generacija mladih danas udaljila od generacije svojih roditelja i cene druge stvari. Prema mladima, koncept uspešnosti zasniva se na sledećim načelima:

  • uspešni ljudi ne kupuju nekretnine – oni iznajmljuju.
  • ako želite da vas drugi smatraju uspešnim, uložite u iskustvo: putujte, bavite se ekstremni sportovima, pokrenite startup kompanije.

Poenta je u tome da ljudi danas ne žele stabilnost i prosperitet – oni žele fleksibilno radno vreme i finansijsku i geografsku nezavisnost.

Ljude danas ne zanimaju materijalne stvari

Zašto kupovati automobil kada se možete voziti taksijem? To vam dođe kao da imate ličnog vozača. I nije ništa skuplje nego održavati sopstveno vozilo. Zašto kupiti vikendicu na nekom sjajnom mestu i ići tamo na odmor, kada možete putem Airbnb-ja rezervisati fantastični smeštaj na bilo kom mestu na planeti? Ne morate plaćati skup zakup ili kupiti nekretninu u zemlji koja vam se dopada. Isto važi i dom u kom žive, jer:

  • ne znate koliko dugo ćete se zadržati na tom mestu.
  • možete uzeti kredit sa rokom otplate od 40 godina, ili možete prihvatiti činjenicu da ćete celog života plaćati kiriju.
  • verovatno ćete za nekoliko godina promeniti posao i ako iznajmljujte stan, mnogo ćete se lakše preseliti da bi bili bliže radnom mestu.

Magazin Forbes došao je do rezultata da mladi danas na jednom poslu ostaju prosečno najviše tri godine.

Koncept vlasništva više nema nikavog značaja

James Hamblin, kolumnista lista The Atlantic, objasnio je ovaj fenomen sledećim rečima: „Tokom poslednje decenije, psiholozi su u brojnim istraživanjima dokazali da, u pogledu sreće i uživanja u životu, trošenje novca na nova iskustva je mnogo profitabilnije nego kupovina novih stvari jer donosi više sreće“.

Iskustva nam pomažu da sklapamo prijateljstva

Socijalna interakcija među ljudima je vrlo važna da bi se osetili srećno. Razgovor sa drugima i sklapanje prijateljstva vas čini srećnom osobom. Ali da li ljudi više žele da slušaju o tome kako ste proveli godinu dana u divljini ili o tome koliko ste stanova do sada kupili? „Ispada da druge skoro uopšte ne zanima šta neko poseduje, ali i te kako žele da čuju o sjanom koncertu na kom ste bili“, dodaje Hamblin. Zapamtite da je čak i loše iskustvo jedna sjajna priča.

Kupovina nas tera da brinemo

Stvari koje posedujemo, naročito one koje smo skupo platili, teraju nas da se još više brinemo o njima. Ako kupite automobil, preplašićete se svaki put kada čujete alarm ispred zgrade. Ako kupite kuću i opremite je skupim nameštajem i belom tehnikom, plašićete se da vas ne pokradu. Ne zanemarimo činjenicu da auto možete ogrebati ili udariti, a da vam se skupi, moderni TV može pokvariti nakon nekoliko meseci. A iskustva koja stičete niko vam ne može oduzeti.

Vrednost materijalnih stvari vremenom opada

Prethodne generacije nisu imale mogućnost da putuju kao mladi danas. Nije bilo mnogo zabave ni kada su naši roditelji odrastali niti šanse da sami započnu neki posao. Zbog toga su oni ulagali u nekretnine i automobile, a današnjim generacijama to nije ni na kraj pameti. Jer svaka kupovina vremenom gubi svoju vrednost. A kada razmislimo koliko brzo je kriza na tržištu nekretnina dovela do pada cena, još veći je razlog zašto se sve manje mladih odlučuje na kupovinu stana ili kuće.

ŠERUJ OVAJ TEKST:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Back to Top

Prijavi se

Ne sećaš se lozinke?

Nemaš nalog? Registruj se

Ne sećaš se lozinke?

Unesi informacije o nalogu i poslaćemo ti link za resetovanje lozinke na email.

Link za promenu lozinke je istekao

Prijava

Polisa privatnosti

To use social login you have to agree with the storage and handling of your data by this website.

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.