Došlo je vreme za detoks: Kako da se odmoriš od telefona i društvenih mreža

Previše provedenog vremena na društvenim mrežama može loše uticati na fizičko i mentalno zdravlje. Telefon i društvene mreže imaju negativan uticaj na slici o sebi i ruše samopouzdanje.

Instagram, TikTok i ostale platforme plasiraju raznorazni sadržaj koji doprinosi sumnji i lošoj predstavi o sebi. Međutim, distanca od društvenih mreža nije laka, te se ne preporučuje nagli prekid korišćenja telefona.

Jennifer Kelman, za portal Sweety High, objašnjava kako online život nije realističan i zbog čega je bitan detoks od društvenih mreža.

Zbog čega je bitan detoks od društvenih mreža?

Kako Jennifer Kelman objašnjava, društvene mreže ne mogu zameniti stvaran život. Previše provedenog vremena na društvenim mrežama može loše uticati na raspoloženje. Zahvaljujući telefonu loša i negativna osećanja mogu biti nametnuta, jer upijamo sav negativan i neprikladan sadržaj koji je plasiran na društvenim mrežama. Međutim, distanca od tehničkih uredjaja oslobadja od svih negativnih osećanja.

Društvene mreže nisu stvaran život

Ljudi na društvenim mrežama imaju priliku da se prikažu u najboljem svetlu, te samim tim njihova nesavršenstva i mane ostavljaju u senci. Kako bi se što bolje prikazali ljudi su skloni raznim malim lažima, koje mogu uticati na tuđe raspoloženje i međusobno upoređivanje.

„Skinite se sa aplikacijama i nađite se sa peijateljima i dragim osobama, jer su tu bogata i povezana osećanja, i to je ono što nas podiže i pozitivno utiče na raspoloženje. Spustite uređaje, zatvorite naloge društvenih mreža i gledajte kako vam se raspoloženje menja. Niko nema savršen život koji je prikazan na društvenim mrežama, zato prestanite da dozvoljavate da ovo utiče negativno na vaše mentalno zdravlje”, rekla je Jennifer Kelman za Sweety High portal.

Kako se distancirati od telefona?

„Ukoliko ste odlučili da se distancirate od društvenih mreža, jedini savet jeste da postavite sebi prioritete i da budete istrajni u tome. Jednostavno odlučite da manje koristite uređaje i držite se toga. Jednom kada počnete da se osećate slobodnije, uređaji vam neće biti neophodni. Odvojite vreme da ponovo fokusirate na svoje prioritete na ono što je zaista važno i tada se nećete loše osećati, jer ćete raditi samo stvari koje zaista želite da radite i povezivati se sa svojim bližnjima”, dodala je Jennifer Kelman.

Previše provedenog vremena na društvenim mrežama može izazvati anksioznost i depresiju, a udaljivanje od mobilnog telefona doprineće pozitivnoj promeni koja može smanjiti ili u potpunosti iskoreniti ova negativna osećanja.

ŠERUJ OVAJ TEKST:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to Top

Prijavi se

Ne sećaš se lozinke?

Ne sećaš se lozinke?

Unesi informacije o nalogu i poslaćemo ti link za resetovanje lozinke na email.

Link za promenu lozinke je istekao

Prijava

Polisa privatnosti

To use social login you have to agree with the storage and handling of your data by this website.

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.