Norveški influenseri od sada moraju da obeleže obrađene fotografije na mrežama

U Norveškoj je u petak usvojen amandman zakona koji uređuje marketing, u kome se nalaže da influenseri, ali i ostali koji na društvenim mrežama reklamiraju proizvode, jasno moraju da naznače koje su fotografije obrađene.

Amandman je donet u cilju borbe protiv nerealističnih standarda lepote. Svi koji fotošopiraju ili obrađuju fotografije na bilo koji način, uključujući Instagram filtere, moraće da naznače da je fotografija obrađena i to standardizovanom oznakom koju je dizajniralo Ministarstvo Norveške za decu i porodična pitanja.

Obrađenom fotografijom smatraju se one na kojima su usne uvećane, struk sužen, mišići povećani, ali ne zna se da li pod to spada promena osvetljenja i sličnih „manjih“ korekcija.

Ovaj amandman zakona prvenstveno se odnosi na fotografije influensera i poznatih ličnosti, koji zarađuju objavlljujući ovakve fotografije na mrežama kao što su Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok i Twitter.

Ukoliko do kršenja zakona dođe, influenseri će snositi novčane posledice, a zaprećena im je i kazna zatvora. 

Norveški zakonodavci na ovaj korak su se odlučili nakon što se javnost u Norveškoj pobunila protiv “kroppspress” (u bukvalnom prevodu “pritisak tela”), odnosno protiv standarda lepote, koje nameću društvene mreže.

“Pritisak tela je prisutan na radnom mestu, na javnom mestu, kod kuće, u različitim medijima, itd”, piše u predlogu amandmana koje je Ministarstvo za decu i porodicu poslalo parlamentu Norveške. “Pritisak tela oduvek postoji, i često je borba protiv njega teška. Zahtev da se jasno naznače fotografije koje su obrađene je jedan od načina u borbi protiv pritiska tela.”

Iz ovog ministarstva zaključuju da će ovaj zakon možda biti teško sprovesti, jer nije uvek lako zaključiti da li je fotografija obrađena ili nije.

Kako prenosi norveški dnevni list Verdens Gang, ovaj zakon pozitivno su prihvatili mnogi influenseri u Norveškoj, dok se neki čak zalažu za to da bi ovaj zakon trebalo da se primenjuje na svim iole obrađenim fotografijama.

E-mail je možda passe, ali o našim pričama možeš da pričaš i na TikToku. Prijavi se.

Prijavi se

Ne sećaš se lozinke?

Ne sećaš se lozinke?

Unesi informacije o nalogu i poslaćemo ti link za resetovanje lozinke na email.

Link za promenu lozinke je istekao

Prijava

Polisa privatnosti

To use social login you have to agree with the storage and handling of your data by this website.

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.